Tillverkare: KORG

Korg Synt ARP ODYSSEY Duophonic

ARP Odyssey Mk3 av Korg omfattar en "slimkey" klaviatur med 37 tangenter och en duofonisk design som utnyttjar 2 VCOer för optimal mångsidighet, så att du kan använda två olika tonhöjder samtidigt när du spelar två noter. Därmed öppnas en värld möjligheter framför dig när det gäller ljuddesign.

OBS! Butiksexemplar i fint skick.

Artikelnr: 264026
Lagerstatus: 1 i lager
Finns i butik
Leverans: 1-3 dagar

Den höga graden av tonhöjdsstabilitet hos ARP Odyssey har perfekt nyproducerats för optimal ljudkvalitet och funktionalitet. Tonhöjden själv är variabel över ett brett spektrum på 20 Hz – 2kHz, perfekt för att skapa det mest unika, enastående ljud var som helst. "pitch modulation" och "pulse width modulation"-funktionerna kan också kontrolleras så att du kan göra djupgående förändringar till ljudets tonalitet och karaktär. ARP-enhetens ursprungliga kretsar Införlivandet av kretsen från den ursprungliga ARP Odyssey-modellen gör det lått att producera ett optimalt, kvalitativt ljud med mångsidighet och efterlkina det klassiska analoga ljudet och "vintage vibe" som är så eftertraktad. Synten som lanserades år 1972 har dominerat syntmarknaden i många år medan återskapandet av ARP Odysseyns ursprungliga kretsar säkerställer att du behåller det klassiska "vintage"-ljudet som den ursprungliga versionen var så känd för. Den urprungliga tonhöjdskontrollfunktionen (PPC) är baserad på en gummi pad har också återskapats, så att du kan justera djupet för din "pitch wand vibrato" med lätthet och i proportion till det tryck som du lägger på padden.

Analog Design med moderna innovationer
ARP Odysseyns antal mångsidiga, innovativa kontroller och parametrar hjälper dig att du kan forma ditt ljud efter behag, så att du uppnår det "sound" du önskar, och med lätthet. Det finns två typer av kurvform generatoer ("envelope generator") för ökad mångsidighet – ADSR och AR. En A 'DRIVE' Switch har också inkluderats att för att lägga till lite aggression till ditt ljud. Helt enkelt slå av DRIVE-funktionen DRIVE för att generera extrem eller mer nyanserad distorsion. Mk3 replikerar också de tre historiska versionerna av ARPs lågpassfilterkrets för ökad kontroll, så att du får ut det autentiska, dundrande, analoga ljud associerat med "vintage syntar". Den distinkt och unika S/H mixern hjälper dig att enkelt skapa samplingar och "hålla" ljud genom att utnyttja oscillatorn eller brusgeneratorn som en källa som utlöses av LFOn eller keyboardet. Ett portamento glid och transponeringsväxel ingår också för extra kontroll över ditt ljud, så att du snabbt och enkelt kan växla oktaver och glida mellan noter.

Anslutning
ARP Odyssey Mk3 har också ett brett utbud digitala och analoga anslutningar för att extra funktionalitet. För det första, omfattar ARP Odyssey Mk3 både 1/4 tums jack- och XLR-output för anslutning av syntar till en rad externa instrument/ljudkällor, såsom högtalare. En extern ljudingång erbjuds också, så att du kan bearbeta ljud från en extern enhet och uppleva helt nya möjligheter när det gäller att koppla ihop enheterna. Med hörlursuttaget kan du spela med synten utan att störa andra samtidigt som den är idealisk för att kontrollera dina ljud i ett annat format. Hörlursuttaget omfattar integrerad volymkontroll för ökad behändighet. Du kan också ansluta hörlursuttaget till externa ljuduttag för att skapa en "self-feedback" som du kan använda för att generera nya ljud. "CV, GATE och TRIG"-jacks låter dig skicka och ta emot analoga signaler för att använda instrumentet. För att möjliggöra digital anslutning, har Korg också inkluderat både MIDI IN och USB MIDI-portar för att ansluta synten till en dator. Detta är perfekt för musikproducenter som vill utnyttja ARP Odyssey i deras favorit DAW så att du kan implementera de ljud du skapar i dina musikaliska produktioner. Dessutom ingår både 1/4 tums och mini-patch kablar för att komma igång.

Analog Design med moderna innovationer

Anslutning