Roland TD

Allt fler professionella och aspirerande trummisar upptäcker fördelarna hos digitala trumset. Lätta att plocka med sig mellan rep och studio, modern teknik som känns som akustiska trummor, samplingar samt möjlighet till att spela helt ”ljudlöst” genom hörlurar - fördelarna är många. Roland är en värdsledande tillverkare av digitala trumset med ett stort sortiment inom percussion och hybrid. Roland V-Drums är världens mest populära elektroniska trummor tack vare dess kraftfulla ljud, naturliga spelkänsla och robusta hållbarhet.

TD-17 KV

När du är seriös med ditt trumspel behöver du ett trumset som matchar din ambition. V-Drums TD-17-serien låter din spelteknik skina igenom och har de verktyg spm krävs för att hjälpa dig att bli ännu bättre. Kombinationen av en kraftfull ljudmotor i samma klass som Rolands flaggskepp TD-50 och nyutvecklade pads ger ett mycket prisvärt elektroniskt trumset som ligger mycket nära känslan av att spela på akustiska trummor och som korrekt återger de fysiska rörelserna, koordinationen av trumstockar samt den hand- och fotteknik som alla trummisar eftersträvar.

Även om du regelbundet spelar på akustiska trummor kommer du inte behöva förändra din spelstil för att använda ett elektroniskt trumset. Du kan även använda samma spelteknik som du använder på ett akustiskt trumset, utan kompromisser tack vare en stor 12-tums virveltrumma samt pads med dubbla mesh-skinn. Och även om Rolands trumset är kraftiga och hållbara är de tysta att spela på - perfekt för övning under sena kvällar. Du kan dessutom välja att spela helt ljudlöst via hörlurar så du inte stör familj eller grannar.

TD-1DMK

TD-1DMK utgör den optimala instegsmodellen för nybörjaren eller den "återvändande" trummisen. TD-1DMK ger en fullbordad trumupplevelse i ett kompakt och kostnadseffektivt trumset som är lätt att flytta runt. Trots att ljudmodulen är mycket kraftfull är den lätt att använda och innehåller många olika uttrycksfulla trumset som du spelar från Rolands pads med dubbla mesh-skinn för virveltrumma och pukor. Dessa pads använder dubbla lager av mesh-skinn för att återge ett realistiskt motstånd (som innebär att trumstocken studsar tillbaka efter att ha slagit an mot skinnet), precis som på ett traditionellt, akustiskt trumset.

Med hjälp av de inbyggda övningsfunktionerna och gratisappen ”Melodics” mjukvara för att lära sig spela trummor kommer du att överraska dig själv med dina snabba framsteg. Ta ett par trumstockar, ett djupt andetag och sätt dig vid ett Roland V-Drums TD-1DMK. Ett liv som trummis väntar på dig - så vad väntar du på?

Roland TD