Stålsträngade gitarrer

Välkommen till Halmén Musiks avdelning för stålsträngade akustiska gitarrer, även kallade westerngitarrer.

I vårt stora utbud hittar du fabrikat och modeller från världens ledande fabrikat. Kom in till oss och provspela marknadens bästa gitarrer eller klicka hem din favorit direkt.

Tveka inte att kontakta våra gitarrexperter för tips och goda råd. Vi har gitarren för dig!

Vi justerar ditt instrument innan leverans.

Yamaha APX600M Natural Satin

Yamaha APX-600M - känd för sin slimma kropp och höga ljudkvalitet. APX600M har botten och sidor i nato, topp i gran, hals i tonewood, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: Yamaha System 65 + SRT Piezo Pickup med EQ och inbyggd stämapparat. Finish: Matt Natur.

Yamahakvalitet rakt igenom och en gitarr som verkligen sticker ut.

Yamaha APX600M Smoky Black

Yamaha APX-600M - känd för sin slimma kropp och höga ljudkvalitet.

APX600M har botten och sidor i nato, topp i gran, hals i tonewood, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: Yamaha System 65 + SRT Piezo Pickup med EQ och inbyggd stämapparat. Finish: Matt Smoky Black.

Yamahakvalitet rakt igenom och en gitarr som verkligen sticker ut.

Yamaha CSF-TA TransAcoustic

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Akustisk parlorgitarr från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. CSF-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i sitkagran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus. Levereras med en Yamaha hardbag.

Yamaha F310 Natural

Mycket prisvärd instegsgitarr från Yamaha!

F310 är en akustisk gitarr med traditionell westernkropp, utmärkt för dig som söker en välljudande gitarr till ett bra pris. Modellen har botten och sidor i meranti, topp i gran, hals i nato samt greppbräda i rosewood.

Yamaha F310 Tobacco Brown Sunburst

Mycket prisvärd instegsgitarr från Yamaha!

F310, här i färgen Tobacco Brown Sunburst, är en akustisk gitarr med traditionell westernkropp, utmärkt för dig som söker en välljudande gitarr till ett bra pris. Modellen har botten och sidor i meranti, topp i gran, hals i nato samt greppbräda i rosewood.

Yamaha F370 Black

Yamaha F370 är en akustisk gitarr med traditionell westernkropp, utmärkt för dig som söker en välljudande gitarr till ett bra pris. Modellen har botten och sidor i nato, topp i gran, hals i nato samt greppbräda i rosewood.

Yamaha F370 Natural

Yamaha FG800 Brown Sunburst Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr i Yamahas FG-serie med botten och sidor i nato/okume, topp i gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood.

Yamaha FG800 Natural Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha FG800M Natural Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha:s storsäljare FG800 i elegant mattlackat utförande i Yamahas omtyckta FG-serie av akustiska stålsträngade gitarrer. Genomgående hög kvalitet och till ett pris som överträffar allt i prisklassen. Botten och sidor i nato/okume, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood.

Yamaha FG820 Brown Sunburst Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr i Yamahas FG-serie med botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood.

Yamaha FG820 Natural Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha FG850 Mahogany Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr i Yamahas FG-serie med botten och sidor i mahogny, topp i solid mahogny, hals i nato, samt greppbräda i rosewood.

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Black

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i svart utförande, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i utförandet Brown Sunburst, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Vintage Tint

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i utförandet Vintage Tint, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FG-TA TransAcoustic Black

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Akustisk gitarr med Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FG-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FG-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Yamaha FG-TA TransAcoustic Vintage Tint

Yamaha FGX800C Black Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr med cutaway i Yamahas FG-serie med botten och sidor i nato/okume, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: Yanaha System 66 + SRT Piezo Pickup med EQ och inbyggd stämapparat.

Yamaha FGX800C Natural Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha FGX800C Sand Burst Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha FGX820C Black Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr med cutaway i Yamahas FG-serie med botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: Yamaha System 66 + SRT Piezo Pickup med EQ och inbyggd stämapparat.

Yamaha FS800 Natural Akustisk Stålsträngad Gitarr

Akustisk gitarr i Yamahas FS-serie med botten och sidor i nato, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood.

Stålsträngade gitarrer

Min: 1.595 kr Max: 75.299 kr