Gitarrer från Yamaha

Yamaha LS-TA TransAcoustic Vintage Tint

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Helsolid akustisk gitarr med den lite mindre LS-kroppen som tack vare tekniken TransAcoustic har inbyggt chorus och reverb utan behov av extern förstärkare eller högtalare. Sidor och botten i rosewood, topp i engelmann-gran behandlad med Acoustic Resonance Enchancement, hals i 3-delad mahogny/rosewood, samt greppbräda i ebenholts. Mikrofonsystem: System70 TransAcoustic. Levereras med hardbag.

Vi justerar alltid din gitarr innan leverans.

Yamaha Silent SLG200S TBL svart stålsträngad Akustisk Stålsträngad Gitarr

Nu kan du spela stålsträngad gitarr var som helst och när som helst! SRT Powered är ett nytt system, designat för att återskapa kroppsresonans från en akustisk gitarr, här i en kroppslös gitarr. Yamaha har tagit fram SRT tillsammans med skivartister i professionella studios, där ljudet från en high-end akustisk Yamaha-gitarr har spelats in med extrem precision. Ljudet kan även blandas med vanlig piezo för utökad flexibilitet.

Den avtagbara topp-delen av SLG’s ram gör den mer bärbar än någon annan gitarr. Den lyxiga gigbagen kan lätt bäras och läggas t ex i förvaringsutrymmen på flygplan.

Den kroppslösa designen erbjuder ett naturligt dämpat ljud som låter dig öva utan att störa andra. SLG är ca 80% tystare än en vanlig stålsträngad gitarr så du behöver inte oroa dig för att störa grannar eller familjen.

Fler trevliga funktioner är att man kan koppla in en musikspelare/telefon och spela tillsammans med sin favoritartist i hörlurar och stämma gitarren med den inbyggda precisa kromatiska stämapparaten.

Yamaha SLG200S SILENT Guitar™ Crimson Red Burst

En strålsträngad SILENT Guitar™ är det perfekta instrumentet för övning eller inspelning där en vanlig akustisk gitarr låter för mycket. Med ett SRT mikrofonsystem och inbyggda effekter av hög kvalitet kan du spela i antingen hörlurar eller koppla gitarren till ett högtalarsystem. Färg: Crimson Red Burst. Levereras med gigbag.

Yamaha SLG200S SILENT Guitar™ Natural

En strålsträngad SILENT Guitar™ är det perfekta instrumentet för övning eller inspelning där en vanlig akustisk gitarr låter för mycket. Med ett SRT mikrofonsystem och inbyggda effekter av hög kvalitet kan du spela i antingen hörlurar eller koppla gitarren till ett högtalarsystem. Färg: Natural. Levereras med gigbag.

Yamaha SLG200S SILENT Guitar™ Tobacco Brown Sunburst

En strålsträngad SILENT Guitar™ är det perfekta instrumentet för övning eller inspelning där en vanlig akustisk gitarr låter för mycket. Med ett SRT mikrofonsystem och inbyggda effekter av hög kvalitet kan du spela i antingen hörlurar eller koppla gitarren till ett högtalarsystem. Färg: Tobacco Brown Sunburst. Levereras med gigbag.

Yamaha Storia Mod I Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha Storia Mod I levererar klara och rika toner.

- Concert body

- Solid gran i topp, mahogny sida och bakstycke

- Färg: off-white, insida i light blue

- Semi-glansig finish

Yamaha Storia Mod II Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha Storia Mod II levererar livfulla och varma toner.

- Solid mahogny i topp, sida och bakstycke

- Färg: natural, insida i ultramarine

- Semi-glansig finish

Yamaha Storia Mod III Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha Storia Mod III levererar varma och balanserade toner i härlig finish.

- Solid mahogny i topp, sida och bakstycke

- Färg: chocolate brown, insida i wine red

- Glansig finish

Yamaha TransAcoustic LL-TA Vintage Tint Akustisk Stålsträngad Gitarr

Att spela gitarr i ett välljudande rum är något av det mest inspirerande och engagerande du kan uppleva. Det är betydligt roligare än att spela i ett torrt rum som t ex ett kontor, vardagsrum eller en källare. Yamaha Transacoustic Guitar återskapar den otroliga upplevelsen av att spela i ett rikt liverum utan extern förstärkning eller effekter – bara med gitarren. Vare sig du övar, skriver, spelar in eller bara plinkar för att det är roligt så kommer TransAcoustic Guitar att göra dig bättre och mer kreativ. När du väl testat det kommer du inte att vilja spela på en vanlig gitarr igen!

Gitarrer från Yamaha

Min: 2.690 kr Max: 15.690 kr