Tillverkare: MXR

MXR® Duke Of Tone™ Overdrive CSP039

Overdrivepedalen CSP-039 är ett samarbete mellan MXR och pedalbyggaren Analog Man, och är baserad på den legendariska pedalen Prince Of Tone. Pedalen ger dig boost, overdrive och distortion i en och samma pedal, och ger dig både ljudet från och känslan av en fin boutique-förstärkare. Pedalen drivs med ett 9V batteri eller med en nätadapter (säljs separat).

Artikelnr: 404659
Endast webblager
Leverans: Kontakta oss för leveranstid (ej i butikslager)

Duke of Tone Overdrive är designad i samarbete med den legendariska pedalbyggaren Analog Man. MXR Duke of Tone Overdrive är till för gitarrister som vill lägga till en touch av värme och smuts till sin rigg samtidigt som den låter den naturliga tonen och känslan skina igenom.

Duke of Tone är baserad på Prince of Tone Overdrive, enkanalsversionen av King of Tone Overdrive. Denna pedal en vintagekännares dröm som går i uppfyllelse. Analog Mike testade och matchade personligen alla de olika komponenterna till King of Tone Overdrive, vilket säkerställer ett varmt men ändå klart och öppet ljud som tillåter att alla nyanser av din signalkedja kommer igenom, från dina individuella gitarrsträngar till dynamiken i din förstärkares rör.

Pedalen är enkel att ställa in med sina tre rattar och en Boost/OD/Distortion switch som går att du kan ändra pedalens attityd. Boost har ett rent men energisk sound, OD smutsar ner och komprimerar och Distortion tillför lite av båda två. Men din rigg kommer fortfarande att låta som din rigg. Duke of Tone funkar utmärkt ihop med andra gain-pedaler så var inte rädd för att experimentera.

Duke of Tone Overdrive är ditt sound - bara lite mera av det!

Duke of Tone Overdrive är ditt sound - bara lite mera av det!