Yamaha Transacoustic

Lär dig att älska TransAcoustic gitarrer från Yamaha

Att spela gitarr i ett välljudande rum är något av det mest inspirerande och engagerande du kan uppleva. Det är betydligt roligare än att spela i ett torrt rum som t ex ett kontor, vardagsrum eller en källare. Yamaha Transacoustic Guitar återskapar den otroliga upplevelsen av att spela i ett rikt liverum utan extern förstärkning eller effekter – bara med gitarren. Vare sig du övar, skriver, spelar in eller bara plinkar för att det är roligt så kommer TransAcoustic Guitar att göra dig bättre och mer kreativ. När du väl testat det kommer du inte att vilja spela på en vanlig gitarr igen!

Visa som Grid Lista
Filtrera
Sortera på
Visa per sida

Yamaha LL-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Helsolid akustisk gitarr som tack vare tekniken TransAcoustic har inbyggt chorus och reverb utan behov av extern förstärkare eller högtalare. Sidor och botten i rosewood, topp i engelmann-gran behandlad med Acoustic Resonance Enchancement, hals i 3-delad mahogny/rosewood, samt greppbräda i ebenholts. Mikrofonsystem: System70 TransAcoustic. Levereras med hardbag.

Yamaha LS-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Helsolid akustisk gitarr med den lite mindre LS-kroppen som tack vare tekniken TransAcoustic har inbyggt chorus och reverb utan behov av extern förstärkare eller högtalare. Sidor och botten i rosewood, topp i engelmann-gran behandlad med Acoustic Resonance Enchancement, hals i 3-delad mahogny/rosewood, samt greppbräda i ebenholts. Mikrofonsystem: System70 TransAcoustic. Levereras med hardbag.

Yamaha LS-TA TransAcoustic Vintage Tint

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Black

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i svart utförande, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i utförandet Brown Sunburst, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FGC-TA TransAcoustic Vintage Tint

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FGC-TA, här i utförandet Vintage Tint, är en akustisk gitarr med cutaway och Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FGC-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FG-TA TransAcoustic Black

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Akustisk gitarr med Yamahas revolutionerande teknik TransAcoustic. FG-TA har botten och sidor i mahogny, topp i solid gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FG-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Yamaha FG-TA TransAcoustic Vintage Tint

Yamaha FS-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Akustisk gitarr (med lite mindre kropp) från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. FS-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FSC-TA TransAcoustic Brown Sunburst

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FSC-TA, här i utförandet Brown Sunburst, är en akustisk gitarr (med lite mindre kropp) med cutaway från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. FSC-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FSC-TA TransAcoustic Ruby Red

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FSC-TA, här i utförandet Ruby Red, är en akustisk gitarr (med lite mindre kropp) med cutaway från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. FSC-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FSC-TA TransAcoustic Vintage Tint

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

FSC-TA, här i utförandet Vintage Tint, är en akustisk gitarr (med lite mindre kropp) med cutaway från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. FSC-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i gran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus.

Yamaha FS-TA TransAcoustic Ruby Red

Yamaha FS-TA TransAcoustic Vintage Tint

Yamaha CSF-TA TransAcoustic

Spela helt akustiskt med inbyggt reverb och chorus!

Akustisk parlorgitarr från Yamaha med den revolutionerande tekniken TransAcoustic. CSF-TA har botten och sidor i mahogny, solid topp i sitkagran, hals i nato, samt greppbräda i rosewood. Mikrofonsystem: SYSTEM70 TransAcoustic med separata kontroller för reverb och chorus. Levereras med en Yamaha hardbag.

Yamaha TransAcoustic LL-TA Vintage Tint Akustisk Stålsträngad Gitarr

Yamaha Transacoustic